2019-09-29

Konesso dokładnie prezentuje dystrybutor kawy firmy Lelit

Na rynku kawy w Polsce widoczne są pewne trendy, które moim zdaniem, nie ulegną zmianie w najbliższych latach. Polska jeszcze do niedawna była „krajem kawy palonej”. „W grupie popularnych nowości znalazły się kawy z dodatkiem cukru i śmietanki. 90% sprzedawanej kawy to kawa rozpuszczalna. Dzieje się to głównie za sprawą szybkiego wzrostu rynku kawy rozpuszczalnej, który rośnie odpowiednio: 15,6% wartościowo i 11,3% w filiżankach. Konesso dokładnie prezentuje dystrybutor kawy firmy Lelit. Obecnie możemy obserwować istotne wzrosty sprzedaży kawy rozpuszczalnej. W Polsce nadal największą podkategorią jest podkategoria kawy palonej. Dla kawy palonej cena schodzi na dalszy plan. Automatyczne ekspresy do kawy ziarnistej już dawno zdobyły nasze serca. Cena jednostkowa kawy rozpuszczalnej jest zdecydowanie wyższa niż kawy palonej. Dla kawy rozpuszczalnej cena ma większe znaczenie. Na przestrzeni ostatnich 10 lat spożycie kawy w Polsce wzrosło o ponad 80%. Dla kategorii kawy bardzo ważna jest marka, gwarantująca odpowiednią jakość, smak czy aromat. Który z rodzajów kawy jest najpopularniejszy wśród Polskich konsumentów? Odpowiednie ułożenie kawy w baskecie portafiltru jest bardzo istotne zobaczcie jak można poprawić swoją jakość espresso. Wśród wypijanej kawy coraz większy udział zajmuje kawa rozpuszczalna, która obecnie stanowi 43% całego rynku kawy mierzonego w filiżankach i ponad 47% wartości całego rynku. Dzięki zmianom ustrojowym i gospodarczym częściej podróżujemy, a tym samym przenosimy do Polski nowe, nieznane wcześniej sposoby przyrządzania kawy czy okazje konsumpcji. Nowości w kategorii kawy posiadają mniejszą wagę niż w przypadku innych grup produktowych. Jednocześnie sprzedaż kawy rośnie w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 5,6% w ujęciu ilościowym i 15,1% w ujęciu wartościowym. Dla kawy są to przede wszystkim gwarancja wysokiej jakości ziarna, odpowiedniego smaku i aromatu. Podstawowym kryterium wyboru kawy jest marka. Nadal utrzyma się intensywny wzrost konsumpcji kawy palonej poza domem, przekładając się na dalszy wzrost wartości sprzedaży. Dystrybutor kawy firmy Lelit to małe okrągłe urządzenie, które pomaga nam idealnie wyrównać kawę w portafiltrze, dzięki czemu uzyskamy doskonałe espresso. Także firma Mokate zauważyła, że polski klient coraz chętniej sięga po kawy markowe i wprowadziła do swojej oferty nowości asortymentowe, bazujące na renomie marki,. Są kraje, w których dominuje jeden rodzaj kawy. Jak oceniają Państwo rozwój rynku kawy w Polsce?

Zobacz także